|
|
|
Tweet |
|
|
|
A hét elején dobta piacra egész életművének luxus kiadványait a Pink Floyd.
A hetvenes évek meghatározó formációja, évekig jogi vitákban állt kiadójával, az EMI lemeztársasággal. Zenéjüket - ami sok esetben folyamatos egészet alkot - nem kívánták felszabdalva letölthetővé tenni az iTunes internetes zenei bolton keresztül. Aztán megszületett a megállapodás: a dalok elérhetővé váltak az interneten, cserébe a zenekar most olyan kiadvánnyal jelentkezett, amire eddig szinte sosem volt példa a könnyűzene történetében. A többféle formátumban megjelenő - Discovery, Immersion, Experience nevű - kiadványsorozat, minden elképzelést felülmúló részletességgel kalauzolja el a hallgatókat a Floyd zenei világába. A felturbózott hangzás mellett, megjelennek DVD-k, térhatású SACD, poszterek, könyvek - minden mi szem-szájnak ingere. A fentebb írtak illusztrálására itt megnézhető a zenekar egyik legismertebb alkotásának, a Dark Side Of The Moon című albumnak a kicsomagolását bemutató videó. Tegnap, a kiadvány reklámozásaként az Animals albumról ismerős jelenetetet is megvalósították. A legendás rózsaszín disznó vidáman repkedett a Battersea áramfejlesztő felett.
A kiadvány természetesen nem olcsó. Egy-egy album Immersion verziója, úgy 25 000 forintba kerül, a Discovery díszdoboz - amiben az extrák nélkül az összes CD megtalálható - számításaink szerint kb. 45 000 forint körül lesz kapható a hazai piacon. Az anyagilag kevésbé jól eleresztett rockerekre is gondoltak. Nekik A Foot On The Door címmel egy válogatáslemez kerül a boltok polcaira. Ahogy a zenekar énekelte, nem kell hozzá más, hogy a miénk legyen, mint MONEY! Peterdi Gábor
|
|
|
|